الثلاثاء، 11 فبراير 2014

موذج حساب تكلفة موظف - كيفية حساب تكلفة الموظفين في الشركة Cost of employee‏

نموذج حساب تكلفة موظف( اكسل ) و هو  يمكنك من حساب تكلفة الموظف وذلك بإدخال بيانات لبعض البنود التي تخص الأجر والامتيازات الوظيفية .

كيف يمكنك حساب تكلفة الموظفين في الشركة أو المؤسسة : هناك عدة معايير يجب أن تؤخذ بالحسبان و هي التالي و باللغة الإنجليزية :

Item
Recruitment and salary
Salary
Recruitment fee or advertising/selection costs
Class 1 NICs (12.8% on earnings above Earnings Threshold [£100 a week=£5200 a year])

Typical optional benefits
Company car
Gym
Health care
Life assurance
Pension
Bonus
Subtotal for NICs calculation
Class 1A NICs (P111D)

Employee-specific costs
Software licences
Training, CPD
Workstation

Apportionment of cost of business
Share of other overheads (buildings excluding workstation areas, insurances [death-in-service, key worker, public liability, employer's liability], …)
Depreciation on capital equipment (PC, desk, chair, filing cabinet etc)
Consumables (paper, toner, coffee, toilet paper)
Administrative overheads (non-project administration, HR, payroll, secretarial).

Other financial and disruptive costs
Maternity/paternity leave
Unfair dismissal claims
Redundancy
Jury service
Sick leave holiday pay


Productive working days
Weekdays in a year
Holidays (25+8)
Formal training
CPD, reading, learning, self-directed training
Sick days
Wasted/unproductive time

Cost per day (=total costs/working days)

ملاحظة هامة : لتحميل نموذج حساب تكلفة موظف باللغة الانجليزية بصيغة اكسل من هذا الرابط
-------------------------------------Google AD-------------------------------------

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق